Spørsmål og Svar

Her har vi samlet de vanligste spørsmålene som blir stilt til oss.

Hvordan søke om opphold/varighet?

Kontakt fastlege som sender henvisning til oss. Deretter mottar du et spørreskjema fra oss for utfylling og retur. Et godkjent opphold varer vanligvis i 21 dager, men enkelte ganger 14 eller 28 dager avhengig av for eksempel diagnosegruppe. Dette fremgår av innkallingen du får tilsendt.

Når tid bør man møte opp ankomstdagen?

Dette avhenger av reiseruta. Rommet beregnes å være klart seinest kl 15.00. Dersom det ikke passer med kommunikasjonene og du må komme tidlig, er du velkommen til å vente hos oss.

Når begynner oppholdet?

De offisielle avtalene starter dagen etter ankomst. Bortsett fra enkelte grupper som kan ha informasjonsmøte samme dag.

Hvordan orientere seg på huset?

Vi har omvisning og informasjon for nye hver tirsdag kl 16:30, onsdag kl 15:00 og torsdag kl 16:30.
De som deltar i grupper har i tillegg egne info-møter. Dette opplyses om i resepsjonen ved ankomst.

Hva bør jeg ta med meg av klær, utstyr etc.?

Toalettsaker, badetøy (vi leier også ut badetøy), treningstøy/-sko og tursekk. Gode turklær og sko etter årstiden (brodder, piggsko). Vi har ellers gåstaver og ski-utstyr for utlån. Du behøver IKKE ta med håndklær.

Mulighet for klesvask?

Våre pasienter disponerer et myntvaskeri – kr 30,- pr. vask inkl. vaskemiddel. Tørketrommel gratis og tilgang til snor/tørkestativ i vaskerom.

Hva skjer i helgene?

I helgene utføres egentrening og en del fellestrening søndager. Det er anledning til å ta permisjon i helgene (liste i resepsjonen). Disse reisene må man betale selv.

Hva skjer avreisedagen?

Avreisedagen er en vanlig dag med rehabilitering, der du kan delta på gruppetreninger, drive egentrening etc. Vanligvis får du også oppfølging av fysioterapeut denne dagen. Rommet skal forlates kl 11.00. Vi har oppbevaring for bagasje, og våre garderober kan fritt benyttes til dusjing og skifting.
 

Hvordan bestille hjemreise?

Dersom du benytter rutegående skyss, ordner du selv dette via pasientreiser på tlf. 05515. Aller best er det å bestille retur med det samme du booker reisen til oss. I de fleste tilfeller vet man hvor lenge oppholdet varer. For de som ikke kan benytte rutegående skyss, rekvireres taxi via medisinsk serviceavdeling hos oss.